Liikettä kehoon ja mieleen

Liikettä kehoon ja mieleen

Liikettä kehoon ja mieleen

Psykologi ja personal trainer pääkaupunkiseudulla

Mind & Motion palvelee sinua henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin saralla. Mind & Motion -nimi syntyi ajatuksesta, että hyvinvointi saavutetaan liikuttamalla sekä kehoa että mieltä.

Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin asiantuntija

Yrittäjänä toimii Petra Nyman, psykoterapian erikoispsykologi ja lisensioitu FAF personal trainer. Petra on toiminut kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin asiantuntijana jo vuodesta 2007 saakka. Valmennuksissa huomiodaan sekä keho että mieli. Kaikki valmennukset räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan.

Lue lisää hyvinvointipalveluista!

Keho ja mieli toimivat yhdessä

Kehoa ja mieltä ei voi erottaa toisistaan, vaan ne vaikuttavat toinen toisiinsa joka hetki. Itse en osaa edes enää ajatella toista ilman toista. Valmennuksissa näkee toistuvasti, kuinka negatiiviset ajatukset ja masentunut mieliala ovat yhteydessä kehon särkyihin ja kolotuksiin. Toisaalta näkee myös sen, kuinka kunnon kohottamisen seurauksena mieliala alkaa nousta, vaikkei elämässä muita muutoksia vielä olisi tehtykään. 

Ota askel kohti hyvää oloa

Jos haluat voida hyvin, tulee sinun huoltaa kehoasi ja mieltäsi säännöllisesti. Saavuta tavoitteesi ammattitaitoisen psykologin ja personal trainerin avulla.

Blogi

  • 18.04.2021 - Petra
    Selviytyminen korona-ajasta

    Olemme eläneet korona-aikaa jo reilun vuoden. Väsyttää, harmittaa, ahdistaa. Tuttuja tunteita meille kaikille, sillä elämme vieläkin keskellä epävarmuutta, milloin tämä loppuu? Loppuuko tämä koskaan?  Jaksatko vielä hetken miettiä omaa jaksamistasi ja mitä voisit tehdä hyvinvointisi eteen? 

    Lue lisää
  • 12.09.2018
    Syksy on liikuntapalveluiden kulta-aikaa

    Syksy on alkanut toden teolla, kuntosalit ja ryhmäliikuntatunnit täyttyvät asiakkaista. Hyvä niin, mutta miten luoda liikkumisesta pysyvä elämäntapa, eikä liikkua kuuriluontoisesti? Loppusyksystä salilla alkaa näyttää jo huomattavasti tyhjemmältä. Usein kuulen asiakkaiden sanovan, että he kokevat etteivät he ole sitä liikunnallista tyyppiä, että jotenkin se vaan aina jää. Usein ajattelen tällöin, että ihminen ei ehkä ole pysähtynyt miettimään liikuntaa ja sen merkitystä omassa elämässään. Sillä kukapa ehdoin tahdoin sanoisi, ettei välitä omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan tuon taivaallistakaan? Meidän jokaisen keho on tarkoitettu liikkumaan, se on luotu kävelemään, kurottelemaan, kyykkäämään jne. Keho voi hyvin liikkeestä ja liikeen upeana sivutuotteena myös hyvinvoiva mieli. 

    Jos pysähtyy miettimään elämäänsä tulee useimmiten lopputulemaan, että haluaisi elää terveenä, toimintakykyisenä ja hyvinvoivana mahdollisimman pitkään. Useimmat meistä käsittävät, että tämä tarkoittaa tietyntyyppistä toimintaa unen, liikunnan ja ravinnon kannalta. Pitää nukkua riittävästi, liikkua sopivasti ja syödä perusterveellisesti. Ymmärretään myös, että tämä vaatii pitkäjänteistä toimintaa, sitoutumista tietyntyyppiseen käyttäytymiseen. No miksi sitten jotkut aloittavat jonkun liikuntalajin joka syksy, tai ostavat jäsenyyden ja käyvät sitten salilla vain muutaman hassun kerran? Uskoisin, että osa sortuu siihen, että ahnehditaan aluksi liikaa, mennään kaikille salin tunneille jos mahdollista, liikutaan joka päivä "koska tämä on terveellistä". Ahneella on p...nen loppu, niin myös tässä. Ei kukaan jaksa ylisuorittaa koko ajan. Kohtuus siis liikkumiseen nyt syksyn alettuakin. Toinen syy on siinä, että monelle iskee liikunnan aloittamisen jälkeen flunssa. Vastustuskyky on kovilla kun flunssapöpöt jylläävät ja liikunta alentaa vastutuskykyä hetkellisesti, varsinkin raskaampi liikunta. Tämä ei tarkoita, ettei pitäisi liikkua, vaan sitä, että tulisi liikkua itselle sopivalla intensiteetillä, ja nostaa maltillisesti liikunnan tehoja sekä huolehtia siitä, että lepää riittävästi, nukkuu sopivasti ja syö hyvin. Sitten flunssan jälkeen ei nimittäin jaksa enää aloittaa treenaamista samalla innolla kun aikaisemmin, ja sitten se jotenkin jää. Unohdetaan, että liikunta auttaa pysymään terveenä ja keskitytään siihen, että tauon jälkeen liikunta tuntuu epämiellyttävältä, hikiseltä hommalta. 

    Usein unholaan jää myös arkiliikunta, syksyn tullessa ja kelien pimetessä ei tee mieli pyöräillä töihin, ja sohvakin kutsuu enemmän kuin pimeä lenkkipolku. Välitön hyvinvointi menee pitkäjänteisen hyvinvoinnin edelle. Kiireen takia valitaan ajoneuvoksi auto, joka parkkeerataan mahdollisimman lähelle määränpäätä. Taas on unohdettu priorisoida liikunta, tai unohdettu, että liikunnasta tulee hyväolo (sen jälkeen) ja että arkiliikunta on kaiken liikkumisen a ja o. Arkiliikunta on avain siihen, että liikunnasta tulee elämäntapa. 

    Summa summarum: älä ahnehdi liikuntaa nyt syksyllä, vaan liiku kohtuudella ja sen verran, että jaksat liikkua yhtä paljon vuoden loppuun asti. Muista arkiliikunta, päivittäiset pienet teot pitävät huolta terveydestäsi enemmän kuin jokaviikkoiset hikirääkit (jotka nekin kyllä ovat hyviä sopivasti annosteltuna). Ihanaa syksyä kaikille, nautitaan raikkaasta syysilmasta ja kauniista ruskasta. 

    Lue lisää